pn-iena
Perkembangan terbaru
Marissa dah pandai bilang satu dua tiga hingga sepuluh dengan lancar sekali, syukur alhamdulillah. Terharunya kerana sebelum ini dia amat susah nak mengingati nombor dlm bahasa melayu. Dia tidak pernah menghafal tapi rajin mengira, dengan itu secara semula jadi dia dpt mengingatinya. Kalau setakat mengira dlm bahasa english memang dia tak bermasalah langsung, kerana sejak setahun lebih dia dah mula menguasai. Good girl baby.

Berita terkini
Alhamdulillah Marissa tak pelat untuk mengira dalam 'bahasa jepun'. Akhir2 ini ayah dia cuba ajar dlm bahasa jepun pula. Kami amat2 terkejut kerana marissa dpt menyebut dengan lancar sekali cthnya: Ichi(1) ni(2) san(3) yon(4) go(5) roku(6) nana(7) hachi(8) kyuu(9), alamak 10 mcm mana nak sebut ya! aku lupa lah pulak kalau tak silap ju(10) kot. Tapi buat masa ini dia masih lagi konfius untuk membilang kerana adakalanya dia teringat dlm bhs english dan melayu.
Body Segala basic tentang anggota badan marissa sekarang lebih menguasainya. Dia dpt mengingati dan menyebut dengan lancar. Ini bermakna setiap kali kita bertanyakan apa2 saja anggota badan dia dpt menunjuk dengan tepat. Buat masa ini dia lebih selesa berbahasa melayu dan english.
0 Responses