pn-iena
Ni aku nak bercerita skit. Awal pagi td sebelum ayah marissa pergi kerja kelihatan dia sedang mencari sesuatu. Menggeledah isi seluruh umah. Akhirnya baru aku mengerti rupa2nya dia sedang mecari cermin matanya yg tiba2 hilang. Then kami anak beranak tolong ler mencari. Kitaorg tanya marissa mana cermin mata ayah? dia cuma jawab mata? sebab aku ada ternampak dia pegang cermin mata tu malam tadi sebelum tido. Lepas tu terus lupa tak igt nak minta. Aku mengikuti ke mana saja marissa pergi dari satu tempat ke tempat lain, konon2 tengah mencari lah. Tiba2 marissa menonggeng dan matanya liar mencari sesuatu di bawah tv. Aku pun mengikuti setiap geri apa yg marissa lakukan, eheh memang kelakar. Tiba2 ayah marissa bersuara "tengok ni dah jumpa" dengan tersenyum sambil mengeluarkan isi kandungan dlm plastik putih yg berisi barang mainan marissa terselit seketul cermin mata yg di carinya. Kami tiba2 tergelak besaq' huhhuhuuhu lawaknya. Marissa pun tergelak sama tanpa memahami apa erti sebenarnya. Apa2 ajer lah..
0 Responses